Idiomes

Durada1h 20'

Desnivell317 m

TemporadaTot l' any

Breu i concentrat itinerari a la vora de la Seu, amb una pujada constant per la pista que s’enfila amb constància pels boscos del vessant oest de la vall de Casanoves. La baixada es fa per la vall veïna, la de la Coma. Perfecte per a entrenar.

Llegir més

La següent ruta és perfecta per a fer un breu entrenament si no es disposa de massa temps. És a tocar de la Seu i ens permetrà fer una bona pujada en poca estona; i tot plegat amanit amb unes bones vistes. La ruta s’inicia a la Palanca, des d’on agafarem la carretera que discorre al costat del riu en direcció a ponent, per l’antic camí ral d’Arfa, un tram que és compartit per molts d’altres itineraris senyalitzats. A cosa d’un quilòmetre trobarem un pontet sobre el torrent que ve de la vall de Casanoves, i ens enfilarem per la carretera que s’hi endinsa. Abans d’arribar a cal Xic tirarem a la dreta, per una pista nova que, a còpia de llaçades, va guanyant alçada i molt bons punts de vista sobre l’Urgellet i la Seu. Aquesta pista creua per diversos punts un tallafocs. Més amunt, ja en un pelat, trobarem una cruïlla: si seguíssim en direcció sud arribaríem a Nabiners i a la Creu dels Canyemassos (és per on baixaríem si seguíssim la ruta de la serra d’Arfa). Nosaltres girarem cap a la dreta, per anar a buscar la vall de la Coma, que és un despoblat que veurem al davant nostre, a l’altra banda del torrent. Deixarem a l’esquerra una casa abandonada, on hi poden haver ovelles, i continuem baixant amb una pendent pronunciada per una preciosa roureda, fins travessar el torrent de la Freita. L’asfalt comença sota cal Joan, i ens portarà fins al camí vell d’Arfa, que, si tirem cap a la dreta, ens conduirà al torrent de Casanoves i, en darrera instància, al punt de partida.